Kerst in Wulugu

Hoi allemaal,
Na een busreis van 26 uur (die normaal 16 uur duurt) eindelijk aangekomen in Wulugu.
We waren pas 30 minuten onderweg en we stonden alweer stil. De airco was kapot, maar gelukkig is het in Ghana niet zo warm.(38 graden)
Uiteindelijk moest er een nieuwe bus komen, waardoor we 10 uur later dan gepland konden vertrekken.
Ik werd hartelijk ontvangen door Mary en John, mijn gastouders voor de komende 3 maanden.

De vrijdag ben ik samen met John naar het stadje Bolga gegaan. Omdat ik dankzij de vrienden van de mustaersstichting een moestuin kan beginnen bij het weeshuis, zijn we gaan kijken wat we hier allemaal voor nodig hebben. Hier zijn we gaan kijken wat we nodig hebben voor de aanleg van een moestuin bij het weeshuis.
Ook ben ik voor het eerst naar het weeshuis gegaan. Toen de kinderen mij zagen, kwamen ze op me afgerend en hebben me niet meer los gelaten totdat ik weer wegging.
Het was heel apart om het weeshuis te zien. De kinderen hingen maar wat rond en hadden niets te doen. De meeste kinderen zwerven de hele dag rond in Wulugu en komen alleen naar het weeshuis om te eten en slapen.

Gisteren heb ik Wulugu verkend en wat zijn de mensen hier aardig. Ze vragen allemaal hoe het met je gaat en wat je naam is. Vooral de kleine kinderen zijn heel nieuwsgierig.

Vandaag kerst gevierd en wat een verschil met Nederland zeg.
Eerst naar de kerk. Precies zoals ik verwachtte. Allemaal zingende en dansende mensen.
Het is hier de gewoonte om met kerst langs alle familie leden te gaan. De families zijn hier nog al groot, dus voordat we klaar waren, zijn we al een paar uur verder. Daarna wat gedronken in een plaatsje niet ver van Wulugu. En dat 's avonds weer gedaan.
Al met al een geslaagde en gezellige dag.

Het uploaden van foto's wil helaas nog niet lukken, dus die houden jullie te goed.
Dikke kus
Anne

Reacties

Reacties

Tim

Supper Anne!! En een merry XMas vanuit Nederland!!

Peetoom

Tof um te huuére desse dich al zoë good thoës vuuéls.
Weej winse dich nog eine schoëne twiede kers daag. En veur de res van diene tied ammuseer dich. Dieke kös

Diene peetoom Bart

Joris

Mary christmas!

Wilbert en Irene

Fijne feestdagen en a lot of fun!!!

Sander Bertie Nina florian

Gaaf Anne, geniet er van! Fijne kerst!

Yvette

Zalig Kerstfees Anne, wat leuk um daor de kersmis mei te meuge maken!

Ilse

Super leuk um allemaol te laezen! Nog ein fijne en warme kers ???????????? Dieke kus Ilse

El en Ton

Van uit een koud Venlo,wensen we jou en iedereen in Wulugu een fijne jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2017. Tot volgende mail. Geniet van de tijd in Ghana.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active