Weekendje Tamale

Hoi allemaal,
Al vier weken voorbij, wat gaat het toch snel.
Op het moment ligt de aanleg van de moestuin een beetje stil. De man die de muur zou bouwen heeft malaria. Toen ik dit hoorde schrok ik wel even, maar voor hun is het net een griepje. Ook hebben we de steentjes nog niet die er voor zorgen dat de muur steviger staat. Als ik het vraag, zeg John dat doen we morgen. En zo gaat het al een paar dagen. Welkom in de ghaneese cultuur. Maar als het goed is wordt het vandaag geregeld, maar dat is dus nog even afwachten of dat ook echt zo is.
Als er wel gewerkt word zijn de weeskinderen allemaal heel nieuwsgierig. Ze vragen dan of ze mee kunnen helpen. Ze doen dat dan ook, maar komen er al snel achter dat het toch wel zwaar werk is. Zodra de moestuin klaar is, willen we ervoor zorgen dat de kinderen hier ook hun bijdrage aan kunnen leveren. Zo kunnen ze bijvoorbeeld het onkruid weghalen en water geven. Hierdoor leren ze un stukje verantwoordelijkheid en worden ze meer betrokken bij het weeshuis.

De meeste van jullie zullen het niet geloven, maar ik heb deze week stof gehaald, om hier een echte afrikaanse jurk van te maken. Wie had dat nog ooit gedacht, ik in een jurk. Zodra de jurk is gemaakt, komt er zeker een foto van op mijn blog. Voor nu kunnen jullie alvast fantaseren over hoe ik eruit zal zien.

Afgelopen weekend ben ik naar de stad Tamale gegaan. Hier heb ik Micah(de zoon van Mary en John) en Solomon(familie van Micah) opgezocht. Zij waren in Wulugu toen ik hier voor het eerst kwam en hebben mij toen van alles laten zien.
Ook al is Tamale maar 2 uur van Wulugu vandaan, het verschil is al best wel groot.
In plaats van kraampjes langs de weg, heb je hier winkels zoals we die in Nederland ook kennen. Voor water hoef je alleen de kraan open te draaien. En na 4 weken met een emmer met water te hebben gedouchet, heb ik nu een echte douche kunnen gebruiken. Helaas werkte die maar 1 dag, maar wat was dit heerlijk. Ook hadden ze een wc, dus niet meer boven een gat hangen. Natuurlijk deed de wc het niet en moest je een emmer water gebruiken om door te spoelen. Maar alles beter dan een gat, zullen we maar zeggen.
Ik heb zelfs pizza gegeten, dus ik was weer een blij meisje. Dus snel weer een keer naar Tamale.

Dikke kus
Anne

Reacties

Reacties

Yvette

Ik ben erg benieuwd naar de jurk!

Vera

Wal ein foto steure van dig in dee jurk! Hahaaaah det wil ik wal ens zeen.

evelien

Hoi Anne,
Fijn dat je het zo naar je zin hebt !
En natuurlijk ben ik ook benieuw om Anne in een jutk te zien !

Anita

Echte Afrikaanse folklore, mooi. En je kunt hem hier ook nog met carnaval aan.
PS Siem heeft een bijbaantje bij Vlisco in Helmond, daar bedrukken ze stof met prints, voornl. voor de Afrikaanse markt. Als het jurkmaken/dragen je bevalt kan die je misschien nog wel aan couponnetjes helpen ....

Ingrid & Herm.

Hoi Anne. Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Leuk dat die weeskinderen ook willen helpen als die moestuin klaar is. En je heb stof gekocht om een afrikaanse jurk te maken. Zal je zeker super staan. En wat zal die pizza gesmaakt hebben zeg. Wij wensen jou nog vele mooie weken daarin Wulugu. Lieve groetjes van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active