Diertjes kijken

Hoi allemaal,

Het is alweer even geleden, maar daar ben ik weer. In de tussentijd is er niet zo veel gebeurt met de moestuin. De werker was nog steeds ziek en we hadden de steentjes nog niet. Maar hier komt snel verandering in. Zaterdag ben ik met John de steentjes gaan halen, heel anders dan ik had verwacht. Ik verwachtte dat we naar een soort van winkel gingen waar ze de steentjes verkopen. Maar dit bleek niet zo te zijn. We gingen met de bakbrommer een stukje rijden en stopten langs de weg om hier de steentjes te halen. Natuurlijk niet wat ik had verwacht, maar we hebben de steentjes en dat is het belangrijkste. Vandaag met de werker overlegt en we hebben niet genoeg steentjes. Maar deze keer hebben we ze wel gewoon gekocht.De werker is in de tussen tijd ook beter geworden dus als alles goed is beginnen ze morgen met bouwen van de muur, maar dat weet je hier nooit zeker.

Natuurlijk ook weer veel bij de lieve kindjes in het weeshuis geweest. Deze keer had ik de nagellak meegenomen. En wat was ik blij dat mijn gastmoeder Mary mee was. Zij zorgde er namelijk voor dat de kindjes in een rij gingen staan en hun beurt afwachten. In mijn eentje was dit nooit gelukt. Aangezien de kleinere kindjes niet goed Engels spreken en overal yes opzeggen. En daarna iedereen nog een ballon gegeven. De ballonnen vinden ze hier super leuk en gelukkig heb ik er genoeg mee. Het eten in het weeshuis is nu bijna op en dat kun je ook wel zien. Ze krijgen nu 1 keer per dag te eten. Ze delen hier met 2 man een bakje eten, wat in Nederland nog niet genoeg is voor 1 persoon. Dus het bakje was ook binnen 2 seconden leeg. Dit vond ik toch wel aangrijpend en triest om te zien.

De eerste stap naar eten is al gemaakt. Ik heb namelijk een varken gekocht genaamd Lisetje die ook nog eens zwanger is. Dit is natuurlijk iets voor op langere termijn. Als Lisetje bevalt en er genoeg biggetjes zijn en deze groot genoeg zijn, zorgen deze voor vlees. Het duurt dus nog wel even voordat er vlees is, maar dan heb je ook wat. Het duurt nog 4 maanden voordat Lisetje gaat bevallen, dus dan ben ik helaas alweer terug, maar ze hebben gezegd dat ze mij op de hoogte houden, dus hopen dat dit dan ook gebeurt.

Er is natuurlijk ook tijd om Ghana te ontdekken. Zo ben ik naar Mole National Park geweest. Het was wel even reizen, maar zeker de moeite waard. Het hotel waar we verbleven, was in het park, dus je zat letterlijk tussen de dieren. De apen zaten rustig achter onze kamer. Of rustig, ze kunnen een herrie maken niet normaal. En dat ze op je deur kloppen is ook heel normaal hier. In de ochtend hebben we een wandel safari gedaan. Super leuk maar ook raar dat je zo dicht bij de dieren kunt komen. We hebben vooral veel olifanten gezien. En ook de olifanten kwamen heel dicht bij onze kamer. Bij het hotel zat ook een zwembad, dus hier goed gebruik van gemaakt. Met het warme weer hier is een duik in het zwembad wel even heerlijk. Voor het eerst in een lange tijd weer frietjes gegeten, maar mijn lichaam vond dit niet zo'n goed idee. De maandag na het weekend was ik dus ziek. De dag erna voelde ik me nog steeds niet helemaal fit, maar toch even naar het weeshuis geweest. En als je dan die lieve kindjes ziet, voel je jezelf al een stuk beter.

Ik wil iedereen die geld heeft gedoneerd heel erg bedanken. Dankzij jullie kan ik hier mooie dingen van doen.

Dikke kus

Anne



Reacties

Reacties

Yvette

Wat fijn dat jullie eindelijk met de moestuin (zouden) kunnen beginnen. Ben erg benieuwd!

Ton en El

Heej weer effe ein beichtje oet de Greunstraot.Leuk te Laeze wat d'r allemaol gebeurd.Veural euver det verke geweldig .En de naam de kins dien Mam gen groeeter plezeer daon.Now nog name veur de biggetjes verzinne.
Maar det is neet moeilik .Heb eine tip veur dich Yvette wil hieeeel gaer ziene naam aan ein van die bieesjes gaeve ha ha.
Weer hielvuel gr. en succes. van os twie.

Yvette

Jao Anne, det vind ik ein super idee van El! Alhoewel ein Ton en Elke auk kwante namen zien!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active