Brand?!

Hoi allemaal,
Ook deze week weer veel bij de lieve kinderen geweest van het weeshuis. Ben er deze week achter gekomen dat niet alleen de wezen hier komen als ik er ben, maar ook anderen kinderen uit het dorp. Natuurlijk super gezellig, maar soms ook heel druk.
Ik had ballonnen mee genomen en opeens stonden er 40 kinderen voor mijn neus.
Mijn plan was om de ballonnen te vullen met water, maar daar vonden de kinderen de ballonnen veel te leuk voor.
Deze week nog maar eens proberen.
De spullen die ik heb ingezameld komen hier goed van pas. Ze hebben niks om mee te spelen, dus maken ze dit maar zelf. Zo maken ze bijvoorbeeld een auto van een pak drinken, dopje van een flesje eronder, touw vastmaken en rijden maar.

Afgelopen week ook een moment gehad waar ik echt stil van werd. We hadden met één lading zand niet genoeg voor de muur, maar het geld was bijna op, dus hebben we besloten om dit keer een halve lading te doen. Toen ik aan kwam bij het weeshuis zag ik tot mijn verbazing een grote berg zand. Omdat we een moestuin maken voor het weeshuis hadden ze een hele lading gedaan in plaats van een halve lading. Ook zij willen de kinderen graag helpen. En niet alleen de mensen van de zand, ook de man die de stenen voor de muur heeft gemaakt, heeft dit voor bijna niks gedaan. Ook hij wilde graag mee helpen voor iets voor de kinderen van het weeshuis.
Wat een mooi gebaar!

Het bouwen van de muur is nog niet zo makkelijk als ik had gedacht. Vrijdag zijn ze begonnen om van alles te meten. Ik had absoluut geen idee wat ze aan het doen waren, maar het zag er "professioneel" uit denk ik.
Aangezien hier de grond niet overal gelijk is, moeten we de grond eerst gelijk maken. Ik heb het geprobeerd, maar wat is dit zwaar. Dus dit laat ik maar over aan de sterke mannen hier.

Je zou het bijna vergeten, maar de ruimte waar gekookt wordt van het weeshuis was bijna afgebrand. (Overdrijven is ook een vak)
Er was een pannetje in de brand gevlogen en ik wilde net iets gaan pakken om het van het vuur te halen. Toen ik opeens een steekvlam zag. Hadden ze er water op gegooit. Gelukkig waren er mannen aan het werk voor de moestuin em heeft hij het pannetje van het vuur gehaald. Gelukkig is niemand gewond geraakt en konden we er later om lachen.

Zaterdag ben ik met John (mijn gastouder) naar een bruiloft geweest. Net zoals alles hier was ook dit een groot feest.
Het was in de kerk, maar dan niet zoals wij dat doen. Het formele gedeelte duurde misschien maar 10 minuten en de rest van de tijd werd er gezongen en gedansen.
En ook hier kreeg je weer eten mee naar huis.

Volgende week beginnen de scholen hier weer. De meeste kinderen van het weeshuis gaan niet naar school en er is helaas niet genoeg geld voor een leraar. Zo zijn er voor meer dingen geen geld. Ze hebben wel een kookvrouw, een wasvrouw en een watchman die in de nacht een oogje in het zeil houdt.
Op het moment is de aanschaf van eten, een leraar en iemand die ze verzorgt het belangrijkste.
Ik weet dat veel van jullie al heel gul zijn geweest. Maar misschien heeft u nog een kleine bijdrage over voor deze lieve kinderen.
Niks moet alles mag.

Nl73RABO0173810616
A. Duyf

Het uplaoden van foto's wil helaas nog steeds niet lukken. Dus mama zal dit vanuit Nederland gaan doen.

Dikke kus
Anne


Reacties

Reacties

Oma

Lieve Anne,
Ik heb net met Joris je blog gelezen, ben nu al op de hoogte wat je allemaal hebt mee gemaakt.
Oma doet ook nog een kleinigheidje.
Anne pas ook goed op jezelf!
Dikke kus Oma!

Nel uit Arcen

Hallo die stoere Anne. Geweldig wat je allemaal doet daar voor de kinderen. Natuurlijk stuur ook mijn bescheiden bijdrage. Verder heb ik heel erg vel knuffels die ik weg wil doen. Kun jij hier iets mee?
Zal wel niet te doen zijn om die bij jou te krijgen.
Ga door met je mooie verhalen. Ik lees ze graag. Liefs

Ton en El.

Hoi Anne
Heej weer effe wat van de greunstraot. As we dien verhaole laeze dan kumps dich straks truuk as bouwvakker gerdeneer kaokster en wat al neet mier.We hebbe dien banknummer genoteerd. Wae wet laot dich verrasse .Kieke waal beej Mam nao de foto's.
Leefs en succes van os twiee.

Jos Peters

Ik werk bij de Mutsaersstichting en hoorde dat Vrienden van de Mutsaersstichting het moestuinproject steunt.
Kun je iets vertellen over wat de weeskinderen in de moestuin gaan doen?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active