Weer thuis

Hoi allemaal

Inmiddels al weer 2 weken thuis en wat is alles weer snel normaal. Toen ik terug was, had ik even geen motivatie om nog iets te schrijven, maar ik vond wel dat ik het netjes moest afsluiten.

De laatste 3 weken in Ghana zijn voorbij gevlogen. Ook zijn er nog twee andere vrijwilligers gekomen, Fenna en Lisa. Zij bleven 3 weken en gingen 2 dagen eerder dan mij naar huis. Fenna en Lisa hebben voor alle kinderen bedjes kunnen regelen, zodat ze niet meer op een matrasje op de grond hoeven te slapen. Ook hebben ze voor een paar kinderen de zorgverzekering kunnen regelenH. Op mijn laatste dag kreeg ik nog heel goed nieuws. Lisetje(het varken) is bevallen van 11 biggetjes. Het heeft zo moeten zijn dat ze op mijn laatste dag nog is bevallen. Als de biggetjes groot genoeg zijn, kunnen ze zorgen voor geld, vlees en misschien wel meer biggetjes. Het geld wordt dan natuurlijk gebruikt voor het weeshuis.

Mijn laatste weekend ben ik samen met Fenna, Lisa en Yakubu (alweer) naar Mole National Park geweest. Yakubu is een van de wezen, hij is 19 jaar en heeft een eigen kamer bij het weeshuis, maar voornamelijk zit en woont hij op school. Voor mij ging het dit keer niet zo veel om de dieren, maar gewoon lekker relaxen aan het zwembad en genieten van het lekkere eten. Dit keer hebben we een auto en wandel safari gedaan. Ze zeiden dat je bij de auto safari meer dieren kon zien. Dit waren dus vooral antilopes. De meeste mensen in Ghana kunnen niet zwemmen en zo ook Yakubu. Het zwembad had een diep en ondiep gedeelte, dus wij uitleggen dat je aan de ene kant kunt staan en aan de andere kant niet. Je kunt het al raden, Yakubu sprong in het diepe gedeelte en was bijna verdronken. Gelukkig trok iemand op de kant hem uit het water en kwamen wij met de schrik vrij. Omdat we dezelfde voeten hebben, dacht hij dat hij ook kon zwemmen.Na een heerlijke weekend weer terug naar ons gastgezin in Wulugu.

De laatste dagen nog een paar dingen in en voor het weeshuis gedaan zodat ik met een goed gevoel naar huis kon. We hebben nog bakken gekocht waar ze het eten in konden doen. Dit zat eerst een plastic zakje of ergens anders in wat niet dicht kan, dus niet heel hygiënisch.Ook hebben we nog een hok gebouwd waar Lisetje met haar biggetjes in kan.

Ik wil iedereen bedanken die geld heeft gedoneerd, mede dankzij jullie heb ik veel voor het weeshuis kunnen betekenen. Ik had niet verwacht dat ik het schrijven van een blog nog best leuk vond. Ik heb van te voren ook gezegd dat ik geen blog zou bij houden, maar ben achter af toch blij dat ik het gedaan heb. Zo kan ik over een paar jaar terug kijken en zelfs nog denken, oh ja dat heb ik ook nog gedaan. Ik vloog in de nacht terug naar Nederland en natuurlijk niet geslapen, omdat ik denk te blij was om weer naar huis te gaan. Eenmaal uit het vliegtuig en dan nog ff door de paspoort controle zag ik mijn moeder al heel blij staan springen. Toen de koffers halen en mijn moeder in de arme gesloten. In de auto onderweg naar huis nog ff geslapen en eenmaal thuis gekomen was alles versierd. Ballonnen, spandoek en zelfs mijn eigen taart. Dus dat was heerlijk thuis komen. Dankjewel!Bij deze dan echt mijn laatste blog, iedereen die mij gevolg heeft dankjewel!

Dikke kus

Anne


Reacties

Reacties

Ingrid.

Prachtig verhaal Anne. Je bent een Toppertje.

Anita

Ha Anne, fijn dat je weer gezond en wel thuis bent! Dat zal weer even heel erg wennen zijn in de ratrace die onze maatschappij eigenlijk is.
Jij hebt aan den lijve ondervonden, hoe goed wij het hier in Nederland hebben (althans in materieel opzicht), en dat beseffen we vaak te weinig. Ik vond het leuk om je verhalen te lezen en zo een klein beetje jouw project te kunnen volgen. Zo veel zijn er niet die zoiets willen en dan ook nog uitvoeren. Chapeau ! Een rugzak met ervaringen waar je weer verder mee kunt.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active